Copan. - Reisverslag uit Copán, Honduras van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu Copan. - Reisverslag uit Copán, Honduras van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu

Copan.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke,Ronald & Jordy

21 September 2009 | Honduras, Copán

Zondag 20 sept. begon al vroeg voor ons om 3.45 liep de wekker af. Een beetje vroeg maar we konden in de bus nog eventjes de ogen dicht doen.
want we moesten nog z,n 3 uur rijden.

We konden snel de grens passeren. onze reisleidster liep met al onze paspoorten naar de douane post en kwam 10 min later terug met een stempel van Honduras en we mochten door rijden.

Als je van Mexico naar Guatamala gaat zie je al veel meer armoede maar de ovegang van Guatamala naar Honduras was nog een tikkeltje erger.
Enkel maanden geleden was de huidige president van zijn functie verstoten door een niet z,n populaire persoon. De man wordt ook door veel landen zoals Amerika niet erkend als de president. Waardoor de dreiging voor een nieuwe staatsgreep opdit moment groot is.
Het ergste wat ons nu kan over komen is dat ze alleen grenzen sluiten en we dus Honduras niet kunnen verlaten.
we wachten af of weer terug naar Guatamala kunnen.

We zijn naar de ruines van copan wezen kijken deze oude maya tempel complex is echt prachtig. de bomen groeien door de ruines heen en er zijn veel maya overblijfselen bewaard gebleven. We hebben een flinke wandeling over het complex gemaakt. We hebben nog erg mooie Ara´s ( Papagaaien) in het wild gezien. ze waen super van kleur rood,blauw en geel.

Maandag 21 sept. vanmorgen hebben we een leuk boottocht gemaakt door mangrove. alleen was het helaas erg bewolkt en op de terug vaart kregen we een flinke tropische bui. maar wij nederlanders zijn hierop voorbereid. En gewapend met onze Poncho´s hebben we de bui, die maar 10 min duurde getrotseerd.

Inmiddels zijn we weer terug in Guatemala en konde we zonder enig probleem de grens overgang paseren.

We maken het uitstekkend, genieten volop van deze leuke ,veelzijdige reis en van elkaar.

Het ias nu hier 19.00 maar door het tijdverschil is het bij jullie nu 3:00 s´nachts. tja verschil moet er zijn.

Morgen staat Tikal op het programma. Hier kijken we allenbij erg naar uit. Deze oude maya ruines staat midden in de Jungle. Dus gewapend met een lange broek,en deet (anti-muggen spul) zonnenbril en een grote fles water.gaan we morgen de jungle in. opzoek naar brulapen,toekans en ander gespuis!!!!!

groetjes en veel liefs Maikel en Nelleke.

• 22 September 2009 - 17:20

Karin & Laura:

Haay die snelle Nel!
    Wat super om je leuke reisverhalen te lezen! We zitten op afstand helemaal mee te genieten en met enorme tegenzin te werken:S!
    Geniet nog lekker en stuur bietje zon deze kant op!
    Liefs Karin & Laura

• 22 September 2009 - 20:24

Nienke:

Hee Nel,
    Wat een verhalen zeg! Super om alles te lezen. Echt leuk om jullie vakantie zo te volgen. Ben zo benieuwd om alles van je te horen als je terug bent!
    Nog lekker genieten van jullie vakantie! Als ik ook weer terug ben van vakantie (ik vertrekt zaterdag) kunnen we weer eens ouderwets gezellig samen bijkletsen (als we het zeldzame geluk mogen hebben samen te werken ;) hahaha).
    Nogmaals hele fijne zonnige dagen toegewenst!
    Liefs Nienke.

• 22 September 2009 - 20:57

Gill:

welcome tot the jungle!!
    where the lion sleeps tonight!!
    hey die nel en maikel!
    al weer veel gezien en meegemaakt lees ik wel!Helemaal super!
    en wat een geluk dat jullie de grens weer over mochten!!
    kus

• 22 September 2009 - 22:30

Jeroen En Olga:

Hey Maikel en Nelleke,
    Wat leuk zeg om jullie ervaringen te lezen !
    Ben benieuwd straks naar de foto's, want het klinkt allemaal super !

Wij wensen jullie nog heel veel plezier samen en laat de boel nog maar even de boel !!
    Lekker vakantie vieren dus !

• 23 September 2009 - 12:01

Sanne Vd Rakt:

Tikal is echt zoooo mooi!! Ben benieuwd of jullie ook midden in de nacht wakker worden gemaakt door de brulapen!

Leuk om jullie verhalen te lezen. Heel herkenbaar voor ons.

Groetjes Sanne

• 23 September 2009 - 15:50

Theo Annelies:

Mensenhet klinkt allemaan geweldig, fijn dat jullie zo genieten, In de krant van Vanmorgen stond ook een bericht en foto van de president van Honduras die uitgeweken was. Nog een paar dagen nog, dus blijf genieten.

• 24 September 2009 - 06:32

Anjaja Hommering:

Hey Nelles en d'n Maikel,

Alles goed nog daar in Mexico? En niet helemaal lekgeprikt door de muggen daar in de jungle hoop ik? Heb je nog toekans gezien en brulapen gehoord? Die hebben wij ook gezien/ gehoord in Costa Rica, echt supergaaf om dat in het wild te zien. Wij kennen dat hier alleen maar uit de dierentuin.
    Geniet nog van de laatste dagen van jullie vakantie en we spreken/ zien elkaar snel weer!!!

Veel liefs van Anjaja