Caribbean sunshine - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu Caribbean sunshine - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu

Caribbean sunshine

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke,Ronald & Jordy

24 September 2009 | Belize, Belmopan

Dinsdag 22 sept.

vanmorgen weer op tijd opgestaan. We zitten goed in het ritme van op tijd opstaan en staan zonder al te veel moeite om 6:00 uur langs ons bed.
Het is toch een ander gevoel om vroeg op te moeten tijdens deze prachtig reis, dan als wij zo vroeg op moeten staan, om te moeten gaan werken.

we gaan na een heerlijk ontbijt van vers fruit met pannekoekjes opweg naar Tikal.
Deze ruine´s liggen midden in de jungle, echt in een woord super.
Het is niet te omschrijven, en het was een geweldige ervaring.

We zijn met een locale gids Tikal wezen bekijken en hebben een prachtige toch door de Jungle gemaakt.
We hebben slinger apen gezien, brulapen gehoord ( het lijkt net het gebrul van een leeuw)
prachtig vogels gezien en ik heb zelfs een Tarantula (vogelspin) op mijn hand gehad.

Met klotsende oksels ( van de hoogte vrees) ben ik de hoge tempel in Tikal beklommen, om daarna te genieten van het prachtig uitzicht over de jungle. Maikel liep zonder angst naar boven en heeft later nog meer tempels beklommen. Maar na deze prachtige ervaring hield ik het beklimmen van de hoge tempels voor gezien.

Tikal is een van de mooiste Maya ruine´s die we bezocht hebben.
Na alle beklimming die ik heelhuids door staan had. Dacht ik dat het niet meer fout kon gaan. Maar goed die gene die mij kennen, weten dat ik altijd ongelukken maak en zeker op vakantie. Dus wat denk je?
Bij het verlaten van Tikal, nog geen 2 min van de uitgang, verzwik ik mijn enkel op een klein oneffenheidje.
Ja hoor, daar gaan we weer!
Maar meteen gekoelt en een enkel band om gedaan en vervolgens pootje omhoog in de bus.
Maar ben niet ongerust, ik loop nu al weer als een Quetzal vogel ( dit is de nationalen vogel van Guatemala)
dus het ongelukje viel gelukkig reuze mee.

woensdag 23 sept.
Op weg naar de kust. we hebben vandaag een reis dag en vertrekken richting de grens van Belize.
Eenmaal bij de grens moeten we al lopend met onze koffer de grens over.
dit is wel een grappig gezicht 9 van die blanke europiaanen met hun koffer in de hand de grens over.

Eenmaal in Belize, waar we niet lang blijven, maar allen door heen reizen naar Mexico. Valt meteen op dat er hier een ander sfeer hangt, dan in de andere landen van centraal amerika. Er hangt een caribische sfeer en er word in plaats van Spaans, Engels gesproken.
De lange reis verveelde niet, doordat we door een totaal andere wereld reden, keken we onze ogen uit.
Heel even hebben we stieken ook de binnen kant van onze ogen bekeken.

Donderdag 24
Na een heerlijke nachtrust werden we vanmorgen weer optijd gewekt. We vertrokken om 8.00 naar Playa del Carmen, om te gaan genieten van het strand.
Maar de regen god is ons niet goed gestemd, want toen we net in de bus zatten begon het flink te regen.
De locale bevolking is hier erg blij mee, want het heeft nog maar heel weinig geregend, maar wij vinden het iets je minder.
Na 4 uurtje rijden, komen we aan in Playa del Carmen we zijn met de groep gezellig wezen lunchen en wat denk je? Na de lunch is de lucht opgeklaard en schijnt de zon. Maikel en ik besluiten om samen even heerlijk naar het strand te gaan. Ondanks dat Maikel een hekel aan zand heeft tussen zijn tenen, hebben we heerlijk 2,5 uur genoten van het strand,de zee en het lichte zonnetje.

Morgen ochtend gaat Maikel eindelijk vissen. En gaan we nog even heerlijk genieten van onze laaste vakantie dagen.
en hopen zondag om 12.00 gezond en wel op nederlandse bodem te landen.

liefs Maikel en Nelleke

• 25 September 2009 - 09:16

Lilian:

Beste Maikel en Nelleke

Zo te horen hebben jullie het super naar je zin en is de reis de moeite waard.
    wij zitten hier nu met zijn allen weer aan een bakske koffie. tante Ria kreeg het al Mexicaans benauwd toen ik het spannende verhaal aan het voorlezen was van je valpartij.

Groetjes van ons allemaal geniet nog van jullie paar vrije dagen en
    wij wenssen jullie een fijne voorspoedige terugreis.tot zondag