De Grens over !!!! - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu De Grens over !!!! - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu

De Grens over !!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke,Ronald & Jordy

17 September 2009 | Guatemala, Panajachel

Gisteren woensdag 16 sept.
Vanmorgen konde we uitslapen tot 8.00 heerlijk !!!
We hebben een super snellen boot tocht door de canyon gemaakt. Krokodillen,slinger apen en pelikanen gezien en een prachtig natuur. en zeer hoge en stijlen rotswanden.
de legende luid dat de indianen liever van deze rotswanden afsrpongen, de dood in dan dat ze zich over gaven aan de spanjaarden.

In de middag zijn we 2 indianen dorpen gaan bezoeken. erg indruk wekkend en bijzonder. De indianen hebben veel eigen gebruiken en rituelen waar wij zeer van onder de indruk waren. te veel om zo aan jullie te vertellen.

vandaag donderdag 17 sept. zijn we de grens van Mexico naar Guatemala over gegaan.
En zijn we in Panajachel een plaats aan een groot meer. Het meer is een krater van een vulkaan. Ons uitzicht is prachtig. We kijken over het meer en zien aan de over van et meer 3 prachtig vulkanen liggen geweldig.
Dit was de beloning na een lange reisdag. We waren vanmorgen al om 6.45 vertrokken en kwamen om 16.15 bij het hotel aan.

Maikel heeft meteen zijn HENGEL gepakt en is gaan vissen op het meer.
Maar helaas geen vis er zat erg veel wier in het water. waardoor het vissen niet gemakelijk ging.

vanavond hebben we een salsa dans les gehad. Heel leuk maar geen succes voor Nel die geen ritme gevoel heeft en steeds over haar eigen voeten valt. Ik ben er maar na een half uur mee gestopt. om zo te voorkomen dat ik nog iets zou breken en daar zit ik niet op te wachten.
We hebben heerlijk gegeten met de hele groep die ook mee de salsa les hebben gevolgt.

Morgen gaan we een boot tocht maken over het meer en naar de indianen die aan de oever van het meer wonen.

zo als jullie lezen maken we het prima en genieten we volop.
groetjes van Ons

• 18 September 2009 - 12:26

Anjaja Hommering:

Heeey die Nel en Maikel,

Wat een gave verhalen allemaal op jullie weblog. Zo te lezen is het heel warm (zweten uit je schenen, haha) en hebben jullie al veel gezien en gedaan. Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Ik zag dat er nog geen reactie was op je Reusel-kermis vraag, bij deze: Één groot feest!!! Het was weer als vanouds gezellig, al heb ik jullie wel gemist natuurlijk!!! Zaterdag RSS in de Valk en maandag broodje struif en de rest van de dag lekker buiten gestaan met live-muziek en veel 'oude' bekenden. Dennis is gisteren met Will aan hun 'wandel-avontuur' begonnen en ze komen zondag weer thuis gelukkig.
    Mensen, geniet ervan, jullie zijn bijna op de helft dus nog veel te zien!!
    Veel liefs van Anjaja

• 18 September 2009 - 12:28

Anjaja's Again:

P.s. weet je zeker dat het geen Panjachel was ipv Panajachel? ;)

• 18 September 2009 - 18:26

Annelies En Theo:

Prachtig jullie zullen wel vol indrukken zijn. Heel bijzonder allemaal
    Maak het goed verder, en salsa dansen??? Lukt het Maikel wel?

• 19 September 2009 - 07:27

Ria:

jullie hebben goed naar je zin zo als berichten
    maar niet zoveel van de idianen over nemen
    je weet maar nooit.

groetjes piet en ria.