Op weg naar Yogyakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu Op weg naar Yogyakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu

Op weg naar Yogyakarta

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke,Ronald & Jordy

10 Oktober 2010 | Indonesië, Batavia

Zaterdag: om 5 uur liep de wekker af pfoe…. en dat noemen ze vakantie hahaha! Maar goed als je iets wilt zien en ergens wilt komen moet je er iets voor over hebben.

Om 6.45 waren we op het treinstation en we stap in een voor Indonesische begrippen luxe trein met ruime zachte stoelen waar je heerlijk een dutje in dan doen! Van dat dutje is maar weinig gekomen.
Omdat je ogen tekort komt! We rijden langs prachtig rijstvelden, kleine dorpjes en door bergachtig gebied een zeer afwisselden en prachtig omgeving! Bij de stations die we passeren staan kindertjes vriendelijk te zwaaien en ons toe te roepen!
Tussen de treinstellen waren klein tussen ruimtes waar een toilet zat en de buiten deuren, deze deuren zaten met een klein schuif je dicht en kon je tijdens het rijden zo open! kort na vertrek kwamen we er al achter dat foto,s maken door de licht geblindeerd ramen geen succes was! Maar ik ben niet voor geen gat te vangen heb de deur van de trein tijdens het rijden geopend ( afgekeken van de poetst jongen van de trein want sloeg zijn zwabber op de manier uit) Dus ben ik in de deur opening gaan zitten heb prachtig foto,s gemaakt en heerlijk genoten van het zonnetje! Na dit al een aantal keren gedaan te hebben z,n 4,5 verder kwam de politie agent van de trein en heeft me toch zeer vriendelijk maar dingen verzocht om dit niet te doen want hij vond het leven gevaarlijk! Helaas ook mijn vrouwelijk charmes hebben deze man niet kunnen overtuigen! Opvallend was dat hij me wel steeds op kwam zoeken hij zou me wel leuk gevonden hebben of zou hij me niet helemaal vertrouw hebben … tja ik weet het niet hahaha!
De agent had ook wel een beetje gelijk want geheel ongevaarlijk was het nou ook weer niet ,maar ach ik ben en blijf een eigenwijze Brabander!

Het was bijzonder treinreis ervaring die ik niet had willen missen!
Eenmaal in Yogyakarta zijn we eigenlijk meteen door gegaan naar het hindoetempelcomplex Prambanan. De indrukwekkende hindoetempel was zeker de moeite waard om te bezoeken!

Een maal bij het hotel zag het zwembad er erg aanlokkelijk uit! En heb de verleiding dan ook niet kunnen weerstaan op er een heerlijk verkoelende duik in te nemen! Heerlijk daar knap een mens van op. En het moet niet gekker worden we hebben met ons reisgezelschap zelf nog gesport en dat terwijl je vakantie heb hahah. Watervolley en waterhandbal is best grappig!

Zondag rustig opgestaan rond de klok van 7 uur! Na een heerlijk ontbijt zijn we vertrokken om het paleis van de Sultan, uit 1756 te gaan bekijken..Echt bijzonder is het niet maar moet zeggen dat het zeker een mooi optrekje is! Ook het waterpaleis ( koninlijke zwembad was een mooi complex. En ja ook in die tijd hielen de sultans er meerder vrouwen op na. Deze vrouwen werden speciaal voor hem geselecteerd, om in zijn zwembadje te mogen komen zwemmen jaja zwemmen haha wij weten wel beter!

Aan het einde van de ochtend zijn we op weg gegaan naar de 8e-eeuwse oude Borobodur, één van de zeven wereldwonderen! Brobordur is tegen een heuvel aan gebouwd en bestaat uit 10 terrassen. Het prachtig en je kijk je ogen uit ongelofelijk dat deze Boeddhistische tempel na slachtoffer van onder meer aardbevingen, zon, regen en beeldenstormen er nog steeds zo indruk wekkend uit ziet! Ik ben er even helemaal stil van geworden en heb boven op de top rustig en in stilt zitten geniet van deze bijzonder ervaring! Het was zo mooi en indruk wekkend dat ik het jullie niet uit kan leggen met woorden! Maar als je ooit in java komt mag je dit niet missen!

Morgen maken er weer een reisdag van we willen de naar Bromo vulkaan! Dit betekend weer z,n 400 km afleggen! Deze keer per bus. We zullen hoog de bergen in gaan. We vertrekken morgen om 6.30 en zullen rond hopelijk 20.00 in ons hotel aan komen waar we een zeer kort nacht rust zullen hebben omdat we rond 2.30 opmoeten staan om de mooie zonsopgang te kunnen gaan bewonder bij de bromo vulkaan! Deze zonsopgang moet een van de mooiste te wereld zijn en mag je dus niet missen! We zullen zien!

Liefs en tot de volgende keer!!!!

• 10 Oktober 2010 - 17:56

Patries:

Tegen de tijd dat jullie terug zijn van deze reis zijn jullie alweer toe aan vakantie, gezien jullie slaapmomentjes.
    Snappen die mensen daar ook nit dat brabanders lekker eigenwijs zijn en vaak toch doen waar we zin in hebben. En het toch net zolang blijven volhouden, totdat ook echt lukt!!??
    Geniet straks van de mooie zonsopgang, ondanks dat hij wel erg vroeg op komt.
    xxx van ons

• 11 Oktober 2010 - 19:57

Lieneke:

Helemaal geweldig om jullie verhalen te lezen. Nog even en ik droom er in weg. Super dat jullie zo'n super vakantie hebben.
    Nel vertel me alles nog een keer als je weer in Nederland bent.
    Geniet er van meid je hebt dit verdient.

Liefs je vriendin. xxx

• 12 Oktober 2010 - 10:08

Bram En Wendy:

Hoe was de zonsopgang maandag bij de vulkaan?
    Zo te lezen maken jullie allemaal mooie momenten mee in Indonesië. Geniet ervan!! Ben benieuwd naar de foto's als jullie weer terug zijn..

Groetjes!!

• 12 Oktober 2010 - 17:32

Jeroen En Olga:

Hey Nelleke en Mailkel,

Zo te lezen hebben jullie het erg naar de zin en al veel gezien en meegemaakt, super !!! Leuk om jullie op deze manier te volgen ! Geniet er nog van en drink er een op ons ! Veel plezier !!

Groetjes vanuit ons koude kikkerlandje !

• 13 Oktober 2010 - 09:24

Bas En Peet:

Hey lieverds

Nou zo te lezen hebben jullie het ontzettend naar jullie zin. Fijn om te lezen hoor.

Hier is alles nog rustig Peet is er van overtuigd dat ze over de 40 weken heen gaat dus.... We wachten vol spanning af.

Geniet nog even lekker van trip en we spreken jullie als jullie terug zijn.

Liefs Bas en Peet