Van vulkanen tot zonnig zand strand !!!!!!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu Van vulkanen tot zonnig zand strand !!!!!!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu

Van vulkanen tot zonnig zand strand !!!!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke,Ronald & Jordy

14 Oktober 2010 | Indonesië, Kuta

Daar zijn we weer inmiddels van uit het zeer zonnige Bali!
Waar moet ik beginnen de afgelopen 3 dagen hebben we weer van alles gegaan en veel gereisd om op onze bestemming te komen!
Maandag was een dag wat bestond uit in de bus zitten en rijden maar!!! Pfoe 400 km aflegen in Java is niet te vergelijken met 400 km in Nederland! Oorzaak is dat het hier altijd druk is op de weg heel druk voornamelijk brommertje. Maar eigelijk alles wat maar een wiel heeft begeeft zich op de weg!
Voor onze begrippen zijn dit allemaal B-weggetjes! Groter weggen bevinden zich alle maar rond Jakarta!

Het reizen in Java is een avontuur op zich! De mensen leven opstaat en het dagelijks leven speelt zich aan de rand van de weg af! Je kunt het zo gek niet bedenkt maar ze krijgen het op de brommer mee! Manden vol met kippen, sprokkelhout hoog achter op gebonden zelf een kast of bank worden met de brommer over gehuisd! Heel bijzonder en zou bij ons ondenkbaar zijn! Oom agent had je al binnen 5 min van je brommer geplukt met de nodig consequenties.
Op Java niet! hier zijn dit soort dingen meer dan normaal en niemand kijk vreemd op!
Waar de Javanen wel van opkijken is van ons ( blanke Europeaan met licht haar) en we worden dan ook regelmatig gevraag of we met hun op de foto willen hahaha grappig wie is nu de toerist!

Na een dikke 11 uur gereden te hebben stop de bus op een verzamelplaats! We zijn inmiddels al een flink stuk de bergen in geklommen. Vanaf hier gaan we verder met Jeep want de wegen zijn te stijl en slecht van kwaliteit dat de bus onmogelijk verder kan, Inmiddels is het al donder en wordt het al wat frisser z, n 18 gr. Maar voor een Indonesiër is dit koud! We vertrekken en gaan via stijlen weg met diep afgronden verder omhoog! Na een uur zitten we op z,n 1800 meter hoogte en komen we bij onze overnachtings hotel aan! Buiten staan allemaal mensen met mutsen en handschoenen aan we kijken elkaar vreemd aan zou het zo koud zijn?

Wanneer we uit stappen is het inderdaad fris maar goed handschoen en muts is nu nog overdreven!
Het is z,n graad of 14 met een fris windje maar met een vest aan, is het prima te hebben! Inmiddels is het al 20.30 geweest en zetten we snel de spullen op de kamer en gaan eten want iedereen heeft nu wel honger gekregen, en wil nog graag een paar uurtjes slapen!

De wekker loop om 2.30 af zonder al te veel moeten spring ik mijn bed uit en schiet mijn kleren aan lag je over laagje want het schijnt er boven bij het uitkijk punt heel koud te zijn. Nu weten we niet zo heel goed hoe we dit in moeten schatten, want de Indonesiër denk dat waneer het vriest dat je dood gaat. Ze snappen ook niet dat wij in de winter buiten komen en sneeuw vinden ze al helemaal raar!

Om 3.00 stappen we in de jeeps en rijden naar 2700 meter hoogte om vanaf het uitkijk punt de zonsopgang en de bromo vulkaan te zien! Eenmaal boven is het idd heeel koud!!! 5 gr gevoels temp! Het waait hardt en het is donder!! Al klapper tanden staan we te wachten tot het licht worden en al snel zien we de lucht licht oranje kleuren en langzaam wordt het licht om ons heen!
En dan wordt het wachten beloond door een prachtig zonsopgang!! Ongelofelijk niet in woorden te omschrijven. Wat een mooi plaatsje!

We gaan per jeep naar beneden om de Bromo vulkaan te beklimmen!! Na een stevig klim en een stijlen trap te hebben bedwongen stond je boven op de kraterwand . Ongelofelijk wat een bijzonder gezicht. De Bromo heeft zijn respect diep bij me afgedwongen! Deze jonge moet je niet boos maken
De zwavel geur is intens en je hebt dan ook echt een mond kapje nodig om je te wapen tegen de geur van rotte eieren en de zwavel die op je adem en ogen slaat. Een hele bijzondere ervaring!

Om 9.00 zijn we terug in het hotel snel even ontbijten en dan een heerlijk warme douche! We beginnen aan een lange reis richting Bali we zullen in kalibura overnachten voor we de oversteek naar bali maken!
Onderweg hebben we nog een aantal stop gemaakt oa hebben over een locale markt rond gelopen hele belevenis om te zien hoe ze hun waren te koop aanbieden! Fruit, vlees, vis, rijst, kruiden en ander waar liggen allemaal uit gestald!

In het hotel een verfrissend duik genomen een kijkje genomen bij de boerderij die achter het hotel lag en je wat zagen we daar echt Nederlandse koeien ( Dennis ze staan op de foto special voor jou)
Na een verfrissende duik. Gezellig in het hotel gegeten en na zitten borrel!

De volgende ochtend woensdag 13 0kt : We gaan naar Bali…….
Na een boottocht van 1,5 uur zetten we voet op Balinese bodem! Een strak helder hemel lacht ons toe en de zon staat boven aan de hemel flink zijn best te doen 37 gr was het zeker wel! Op Java hebben we 1 dag en 2 keer een bui van een uur gehad dus we mogen zeker niet klagen de tempratuur lag daar tussen de 28 en 32 gr. ( op de bromo vulkaan na dan) wat een heerlijk klimaat !!!

Toen we voet aan wal zetten in Bali hadden we nog een pittig ritje voor de boeg! Moet zeggen dat ik de lange reis afstanden nu ook wel een beetje beu ben! Daarom dat we in Bali ook op 1 plaats blijven! Bali is niet heel groot ongeveer de helf van Nederland! En zo eens een dagje luieren aan het strand en het zwembad is natuurlijk ook niets mis mee!

Vanavond zijn we met een een aantal medereiziger gezellig uit eten geweest in het centrum van kuta! Kuta is super toerist en heeft een heel gezellig centrum met allemaal winkeltje en eet tentje.

Donderdag 14 okt .
Vandaag eerst lekker uitgeslapen tot 9.15 en we gaan er een lui dagje van maken! Op he ontbeten en toen onder een paracol aan het zwembad gaan liggen.
In de na middag zijn we over het strand gaan wandelen een prachtig zonsondergang gezien! Heerlijk z,n rust dagje morgen gaan we het het eiland verkennen en kijken wat bali allemaal voor moois heeft!

TOT SNEL WEER !!!!!!

Bedankt voor al jullie leuke reacktie lees ze met plezier!

• 15 Oktober 2010 - 12:40

Ria:

dan krijg ik misschien een mooi portret van zons opkomst haaaa

gr.Ria

• 16 Oktober 2010 - 10:13

Sus En Patries:

Wat een verhalen zeg, we zijn al helemaal benieuwd naar jullie foto's Geniet nog lekker van de temperaturen als je daar aan je zwembadje ligt. Hier zitten we nou echt voortaan in het koude kikkerlandje!!!
    Veel plezier nog. Veel liefs xx uit het koude kikkerdorpje