Van Jakarta naar Bandung!!! Van big city tot vulk - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu Van Jakarta naar Bandung!!! Van big city tot vulk - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu

Van Jakarta naar Bandung!!! Van big city tot vulk

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke,Ronald & Jordy

08 Oktober 2010 | Indonesië, Bandung

Donderdag morgen lekker op tijd opgestaan, Ik weet dat dit raar klink zeker uit mijn mond!
Maar toch is het zo .Dit land heeft zo veel te bieden dat je er eigenlijk geen seconde van wilt missen, dus vroeg uit de verre. Na het ontbijt zijn we rond 8 uur vertrokken naar Batavia stad dit is het oude stadsdeel van het huidige Jakarta. Als eerst zijn we naar de schilderachtige houthaven Sunda Kelapa gegaan, waar sierlijke Buginese minischoeners op een rij liggen te wachten op een nieuwe lading. Minischoeneners zijn grote oude houten boten die voornamelijk hout komen brengen van uit ander Indonesië eilanden en cement van uit Jakarta terug brengen! Een mooi gezicht er lagen wel zeker 40 boten op een rij die met de hand gelost en geladen werden. Er zwaar en intensief werk petje af voor deze toch kleine en tenger mensje!

Vanuit hier ons een weg gebaand door het zeer drukke en chaotische verkeer van Jakarta. Pfoe…. Wat een stad en daarom maar snel besloten na de stad stadstoer en een bezoek aan het nationale museum vertrekken uit Jakarta! ( inderdaad Smettie ik moet je gelijk geven Jakarta is een veel te drukke stink stad waar je niet te lang moet zijn, onthoud hem maar goed want je weet ik geef je niet graag gelijk maar deze keer kan ik er echt niet onderuit!)

We zijn op weg gegaan naar de Bogor (het vroegere Buitenzorg), Hier staat het zomerpaleis van de president. Wat gebouw is door een Nederlands kolonist. Bij dit enorme land huis ligt een prachtige botanische tuin. Waar we heerlijk rond gewandeld hebben en uitleg van een nl sprekende gids over allerlei planten hebben gehad.

We hebben inmiddels de drukte van Jakarta achter ons gelaten en reizen via de uitgestrekte theeplantages, kleine dorpjes en bergachtig gebied naar Bandung De mensen zijn er vriendelijk en lach en zwaaien naar die rare blanke toeristen die alles op de foto zetten wat ze zien. Onderweg zien we de theepluksters aan het werk. Tja en wie doen dit secure en zware werk de vrouwen, gewoon weg om dat de mannen dit niet aan kunnen! Deze dames hebben bij mij toch wel behoorlijk wat respect afgedwongen. Met een grote ritte mand op hun rug staan ze van s,morgen vroeg tot s,avonds laat zeer thee te plukken. De thee die ik drink smak toch een beetje ander voortaan!

Na een lange maar super mooi dag. Nog even in de buurt van het hotel met een aantal mensen wezen eten. En om 22.30 houden we het dan ook echt voorgezien en vallen als een blok in slaap!

Vrijdag: vanmorgen zouden we de vulkaan krater en een bezoek aan de krater Tangkuban Perahu gaan bezoeken. Na nog geen 500 meter te hebben gereden hielt de bus er mee op. ( tja apk en degelijk kennen ze hier niet) Dus wat nu terug naar het hotel waar we te horen kregen dat er over een dik uur een vervangend bus zou komen. Dus geen probleem gelukkig want de vulkaan wilde we niet missen. En het wachten en de stijl rit naar de kraterwand van de vulkaan toe waren meer dan doe moeite waard! Wat een prachtig natuur fenomeen! De geur van de dampende zwavel neem je zonder problemen op de koop toe! Zwavel ruikt naar rotte eieren niet echt lekker maar hoort bij de vulkaan en dus moet je niet zeuren!

Op de terug rit zijn we gestopt bij een van de velen hotspring bronnen van Ciater. Waar we een bad hebben genomen in het helende licht zwavel rijke en warme water (39/40 gr) wat afkomstig is van de vulkaan. Heerlijk voel me als herboren Hahaha nou ja dat gaat een beetje ver maar toch het was een prettige en ontspannende ervaring!

Morgen gaan we met de trein naar Yogyakarta. Van Bandung naar Yogykarta is 340 km en de prettigste,ontspannend en snelste manier is de trein! Reizen in Indonesië via de weg kost erg veel tijd het is druk op de weg maar daarnaast hebben ze weinig grote weggen en is het land erg bergachtig. De treinreis zal ongeveer 7a8 uur duren! Morgen vroeg de veren uit want de trein vertrek klok slag 7 uur en vanaf ons hotel is het nog een half uurtje met de taxi dus. Willen we toch zeker om 6.15 vertrekken de kaartje voor de trein zijn geregeld en zijn gegarandeerd van een zit plaats met airco wel zo prettig!

Tot zo ver weer een up date ! zo dra er weer tijd en mogelijkheid is zal er weer eens stukje op de site gezet worden!
Tot later !!!

• 08 Oktober 2010 - 18:01

Patries:

Het is jammer dat er maar 24 uur in 1 dag zitten!!
    Gaaf om te lezen zeg wat jullie in die korte tijd daar allemaal al gedaan hebben.
    Ik zie wel dat uitslapen er bij in schiet!!! Maar ja dan heb je natuurlijk wel iets aan je dag. Veel plezier morgen en succes met de lange rit, maar ja deze rit weegt niet op tegen de vlucht volgens mij.....
    Veel lief van ons

• 09 Oktober 2010 - 17:23

Annelies En Theo:

och alleen al die temperatuur al en die prachtige natuur, genieten maar.
    veel liefs voor jou en Maikel