voet op Javaansebodem - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu voet op Javaansebodem - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu

voet op Javaansebodem

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke,Ronald & Jordy

06 Oktober 2010 | Indonesië, Jakarta Pusat

Na een lange reis, eindelijk voet op Indonesië bodem!

Dinsdag morgen om 4.45 ging de wekker in het nistelrooise land! Aangezien ik pas om 2.00 naar mij bedje ging. Tja, de meesten van jullie kennen mij. Dat ik nooit op tijd naar bed kan en zeker niet als er iets spannend staat te gebeuren. Het zelfde gevoel dat je vroeg als klein kind had de avond voor dat je jarig werd of naar de Efteling ging. De meesten van jullie zullen er, wel over heen gegroeid zijn maar ik op een of ander manier niet! Het signaal van de wekker viel dus ook niet echt in positieve aarden.

Na een ritje door taxi bedrijf Theo ( ons pap) waren we op tijd en heelhuids in Den Bosch, om met de trein naar schiphol te gaan. Om 8.30 waren we ingecheckt nu nog even een visum kopen voor Indonesië dit scheelt weer een lage wacht rij als we op het vliegveld van Jakarta zijn.

We hebben een prima vlucht gehad van het inchecken tot aan de landing in Jakarta. We hebben weinig turbulentie onderweg gehad. de enige turbulent was hoogste ik zelf. Maar eerlijk is eerlijk Maikel heeft er niets van geleden aangezien hij met zijn hoofd in de films zat. Ik heb de tijd vooral proberen te doden met het in halen van mijn slaap te kort! Moet zeggen dat het aardig is gelukt.

Na dikke 6 uur vliegen werd de landing in gezet voor een tussenstop in Dubai een stop van een klein uurtje waar we verassend genoeg toch het vliegtuig mochten verlaten om even de benen te strekken. Hier dus ook dankbaar gebruik van gemaakt. Pfoe… ben tenslotte ook geen 18 meer en de ouderdom begint toe te slaan!

Aankomst in Jakarta! Zo het lijkt wel of ze hier een warme föhn aan hebben gezet! De warmte komt je te gemoed! En langzaam trekt de warmte mijn boten in heerlijk!!! Soms denk ik wel eens ben ik wel in het goede land geboren? ( Mam dit is de juist tempratuur voor jou, dus misschien had je toch naar Indonesië moeten immigreren!)

Eenmaal buiten val meteen op hoe druk het is Jakarta is een mieren hoop! We verlaten het vliegveld en ga in een taxibus op weg naar ons hotel! Een rit door het drukke verkeer! Overal rijden auto,bussen,heeel veel brommertjes,vrachtwagens. soms een fiets of een verkoper die met zijn kar zich door het druk verkeer zich verplaatst! Iedereen rijd kris kras door elkaar en toeter er oplos! Ik heb een poging gedaan om te ontdekken hoe veel baans wegen ze hebben maar daar is geen beginnen aan en waarschijnlijk voor de gemiddeld Indonesiër ook zeker niet belangrijk. Iedereen rijd hier kris kras door elkaar een wonderbaarlijk gaat dit veel al goed!!!

Eenmaal in het hotel de spullen weg gezet en toen we zo ver waren om de omgeving te gaan verkennen kwam het met bakken tegelijk uit de luchtvallen! Gezellig met je vertouw gevoel die regen goh waar ken ik dat toch van ??? Oja Nederland ja dat was het!!. Na een 1,5 uur was het gelukkig weer droog.

Even een stukje van Jakarta gaan bekijken nou eigenlijk hebben we dat maar snel weer opgegeven. Want waneer je de straat over wilt stekken is dit een puur zelfmoord actie waar niemand vrolijk van wordt.
De vermoeidheid begin ook wel een beetje zijn tol te eisen en we hebben besloten maar vandaag dan ook maar ons gemak te gaan houden! Morgen gaan we Jakarta verkennen!
Tot de volgende keer

• 08 Oktober 2010 - 10:56

Patries:

Fijn he dat verkeer daar? Kijk heeft Nederland toch wel weer een voordeel. Alhoewel hier rijden ook zat malloten rond!!
    En als je zo'n regenbuitje hebt daar dan denk je ook maar weer eens aan ons, wij verzuipen vaak meteen.
    Bevalt het hotel een beetje? Weer wat bijgeslapen, aangezien je wel een erg korte nacht hebt gehad. Jeetje hoe hou je het vol, maar ja je had in het vliegtuig toch niet veel te doen.zzzzzzz.
    Heel veel plezier daar en vanavond drinken we er hier wel nog ...... op jullie
    xxx uit reusel