Update Bali!! zon,zee,tempels,snorkelen en vissen! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu Update Bali!! zon,zee,tempels,snorkelen en vissen! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu

Update Bali!! zon,zee,tempels,snorkelen en vissen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke,Ronald & Jordy

18 Oktober 2010 | Indonesië, Kuta

Een update van de afelopen dagen op het mooie Bali!

We genieten volop van het heerlijk weer! zo af en toe hebben we in de avond en nacht uren een bui! Maar overdag schijnt de zon hoog aan de hemel. We zijn we blij met de verkoeling van een zwembad of zee!
Een paracol is hier geen overbodig luxe voor onze witte huidjes die inmiddels ROOD zijn te noemen!
Dus flink smeren,schaduw zoeken pet, hoed of bandana op!
De airco op de hotelkamer maakt over uren! Maar slapen doen we goed!

inmiddels hebben we al weer van alles gedaan! We hebben een eiland toergemaakt waar we oa. een Barong dans hebben bezocht de dans is meer een toneelstuk op muziek. De barong vertel de eeuwig strijd tussen goed en kwaad!
We hebben een vulkaan bezocht maar na de Bromo vulkaan in java valt deze in het niet! en hebben het dan ook snel weer gezien!

langzaam aan merken we dat ons hoofd vol zit van alles prachtig dingen die we allemaal al gezien en bezocht hebben!
daarom worden we kieskeurig en hebben besloten om alleen nog maar de dingen wie we echt wilde zien te gaan bezoeken!

Een van de dingen die ik nog graag wou zien was Tanah Lot een oude tempel gebouw op een rots in de zee! en inderdaad hij was prachtig en zeker de moeite waar om te zien. helaas was het wat bewolkt waardoor we de zonsondergang niet hebben gezien,deze schijnt hier erg mooi te zijn. maar goed niet getreurd zonder de zon was hij ook geweldig!

Maikel is met een boot de zee opgeweest om hier naar harte lust te kunnen gaan vissen! Hij heeft 15 prachtig vissen gegevangen! en kwam helemaal happy terug bij het hotel! Helaas was Big game vissen niet gemakelijk te regelen en zeeeer prijzig waar door hij daar maar van af heeft gezien! Best moedig als je weet hoe belangrijk vissen voor Maikel is! Maar goed er zwemmen dan ook geen Karpers in de Indische oceaan!

tussen alles door is het zwembad en de heerlijk lig bedje door ons ook geregeld bezocht! ook het strand konde we niet weer staan en hebben heerlijk door de vloedlijn gewandeld en ons prima vermaakt met alleen actieviteiten die op het strand plaats vinden!

De onderwater wereld van Bali in de Indische oceaan mag je niet missen!
daarom zijn we met een bootje naar het koraalrif gevaren. Gewapende met Bril,snorkel en flipper zijn we vanaf het bootje de zee in gedoken!
Super mooi was deze onderwater wereld. We hebben onze ogen uit gekeken en vele grote en kleine vissen gezien die fel gekleurd waren! en zich rond om het koraalrif begaven. Het snorkel was super leuk en we hebben ons prima vermaakt!
Maikel kon het natuurlijk niet laten en heeft op de heen toch zijn hengel buiten bord gegooit in de hoop om een vis aan de haak te slaan! maar helaas! na een uurtje te hebben gesnorkelt begon zijn vissersbloed weer te kriebelen en is met een losse lijn en een blinkertje op viszwemtoch tegaan! als snorkelend in de zee deed Maikel verwoede pogingen om er een vissie aan te slaan maar helaas geen vis gevangen! wel heeft hij er eentje verspilt. Tja die balinesche vissen zijn natuurlijk niet op hun achter hoofd gevallen!

Voor shopping liefhebbers is het hier een Wal-halla. Honderde winkeltje met allemaal prullaria! Het kost werkelijk bijna niets.(nep nep en nog eens nep) de sfeer is fantastie en je kijk je ogen uit! Maar ja wat moet je er mee. En ook niet geheel onbelangrijk hoe krijg je al je koopwaar mee naar huis! Dus heb me ingehouden!

groeten uit Bali!!!!

• 19 Oktober 2010 - 09:57

Sus En Patries:

Knap van je Nel, dat je je eigen wist in te houden tijdens het shoppen. Maar ja daar is het vaak leuk en dan kom je thuis en dan ligt het alsnog na een week in de kliko. Geniet nog een paar dagen van het mooie weer, de airco en van het mooie land.
    Tot snel........