maya cultuur en heel veel zweten !!!!! - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu maya cultuur en heel veel zweten !!!!! - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Nelleke,Ronald & Jordy - WaarBenJij.nu

maya cultuur en heel veel zweten !!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke,Ronald & Jordy

14 September 2009 | Mexico, Palenque

Na een prima nachtrust wat we ook wel nodig hadden. Stonden we zondag om 6.15 langs ons bed. Allebij helemaal fris en fruitig. En klaar voor het avontuur, vertrokken we in alle vroegte richting Chichen Itza, om een van de ruinesteden van de maya´s te bezoeken. Heel erg indruk wekkend zeker wanneer je bedenkt dat al deze tempels zijn gebouwd z´n 900 jaar na christus. Men had toen nog geen kranen en andere machines hadden, bijzonder werk van die maya´s.
De temperatuur is 38 gr met een zeer hoge luchtvochtigheid. Dit betekend dat Maikel en ik doorweekt waren van het zweet, zelfs wanneer je stilletjes in de schaduw zat liep het met staaljes uit je lijf.
Heb nooit geweten dat ik ook kon zweten uit mijn scheenbenen.
Maar jullie horen ons niet klagen gewoon veel drinken.
zondag middag waren we in Merida aangekomen dit is de hoofdstad van yacatan en een erg mooie oude koloniaalse stad. Aan het einde van de middag hebben we het oude stads centrum bezocht. Waar we kennis maakte met de locale bevolking. Een oude Mexicaanse man vroeg of ik een Japanse was en hij was erg gecharmeerd van de vrouwelijke aandacht. Tja, en Maikel was niet zijn grote vriend, want hij was een Monky face. ( de enigste 2 engels woorden die deze man sprak.)
Sávond zijn we gezellig met hele de groep wezen eten. En als nagerecht kregen we Maya koffie, erg lekker en zeer leuk klaar gemaakt. Geflambeerde alchol houdende koffie met vanilie ijs. Na deze gezellige maaltijd liepen we snel terug richting het hotel, Want inmiddels goot het bakken uit de hemel. Niet erg hoor, want het was echt super benauwd. Vlak bij het hotel hoorde we feestmuziek, de reisleidster ging met enkele van ons een kijkje nemen. Er speelde een locale band. leuk om eens te zien, de Mexicanen houden van dansen en moest ik er ook aangeloven. Om samen met een Mexicaan een dansje te doen.
Maandag morgen was het weer vroeg dag. vandaag zijn we naarweer een ruinestad van de maya wezen bezoeken en verder is het een lange reisdag.
Door de griep is Mexico niet zo heel populair en dit is te merken want we komen erg weinig toeristen tegen. Dit vinden wij niet erg hoor, want we hebben het rijk dan lekker voor ons zelf en kunnen prachtig foto´s maken zonder al dat volk er bij. We kwam pas na 19.00 aan in ons hotel waar we 1 nacht zouden overnachten. daarom hebben we in het hotel gegeten en zijn we om 22.30 als een blok in slaap gevallen de temparuur, de indrukken en het vele reizen kosten veel energie. Maar we geniet met volle teugen en vallen moe maar voldaan in slaap.
liefs Maikel en Nelleke

• 15 September 2009 - 16:26

Gill:

zweten uit je scheenbenen ja????haha wist ik ook niet dat je dat kon!
    Mooi om te horen dat jullie je prima vermaken daar!!
    Geniet ervan!
    kus Gill